6 tipů na sexy copywriting aneb jak svést návštěvníka

Prodej na internetu je jako lovení v baru. Ne každý produkt je atraktivní jako Brad Pitt, aby mu stačilo se pouze vystavit a pak už jen čekat, až za ním přiskotačí jeho cílovka a bez jakéhokoliv přesvědčování se ihned šlo do akce. Minimum firem má renomé jako Angelinin ex, jehož by chtěla mít snad každá žena už jenom kvůli tomu, že chodil s Rachel z Přátel. A taky je to Adonis, byť v Tróje ztvárnil Achilla. My ostatní musíme nejprve zaujmout, poté udělat dobrý první dojem a ve finále to ukecat. Podívejte se jak.

1. Poznejte svoji cílovku a přizpůsobte se jí

Nezkoušejte jednu naučenou balící hlášku na celé ženské osazenstvo v baru. Nikdo se na ni nechytne a vy budete vypadat směšně.

  • Toužíte po živé Barbie, která bude panenku od Mattela věrně odrážet jak po stránce fyzické, tak i inteligenční?

Uzpůsobte tomu svůj jazyk a témata konverzace. Pochvalte jí kabelku, čivavu nebo implantáty. Mluvte pouze o tom, jak je krásná, zkuste vypadat překvapeně, když vám sdělí, že není modelka a nezatěžujte ji ničím, co by vyžadovalo přemýšlení. Až vám dojdou lichotky, řekněte, že máte v koupelně moc pěkné šminky, které by jí slušely a už budete na odchodu.

  • Líbí se vám přírodní typ žen?

Vyhledejte nejbližší rejoicky, zkontrolujte si, že jde o osobu opačného pohlaví a zeptejte se jí třeba na to, jestli umí slaňovat nebo ty klíče má na karabině připevněné omylem. Prásk, ledy prolomeny a najednou se můžete uvolněně bavit o výletování a navzájem si vyprávět zážitky z cest. Po páté rundě ji pozvěte na jedno rychlé společné zdolání vrcholu a se smíchem vyrazíte ruku v ruce do základního tábora.

  • Jste ujetý na dominantní ženy?

Rozhlédněte se, zdali uvidíte nějakou v kožených kalhotách, ideálně s bičíkem, čouhajícím ze zadní kapsy. A uctivě ji poproste, zda vám dovolí si přisednout. V případě kladné odpovědi se zeptejte, jestli ji můžete pozvat na drink. Kovejte železo, dokud je žhavé a upřesněte předchozí otázku.

„… a co kdybych vás obsloužil místo barmana já sám?“ Stačí zdánlivě nevinná otázka a hned víte, na čem jste. Souhlasí? Paráda, s největší pravděpodobností máte vyhráno. A teď se děj vůle boží. Situace už totiž není ve vašich rukou, protože v tomto případě opravdu platí, že váš zákazník je váš pán.

2. Udělejte první krok

Žena i zákazník chtějí být dobýváni. Mají rádi, když jsou vaším středem vesmíru a pozorně vás sledují, jak se jim dvoříte. Jen málokdo doopravdy ví, co chce a sám si to vezme. Většina lidí onu „potřebu“ má, ale nedávají to výrazněji najevo a ani aktivně neděla jí moc pro to, aby ji uspokojili. Jsou pasivní a raději čekají, kdo s čím přijde a co nabídne.

Ale pozor, nestačí jen tak přijít a vysypat z rukávu 54 důvodů, proč stojíte za hřích. Vaše klady samy o sobě pravděpodobně neuspějí. Vy je potřebujete představit v kontextu nějaké reálně hrozící situace, kdy by přišly opravdu vhod. Hned máte pádný argument, abyste dostali šanci.

3. Odlište se

Fakt si myslíte, že jste jediný, kdo se o tak atraktivní dámu snaží? Ani omylem. Dneska už musela odpálkovat dva dotěrné kolegy v práci, během pauzy na oběd to na ni zkoušel jeden náhodný kolemjdoucí na ulici a byť tady v baru má teprve druhý drink, tak vy jste již třetí mlsný pes, který ji s vyplazeným jazykem oslovil.

Ta o nápadníky vážně nemá nouzi. A navíc zná všechny balící triky, které ji už pěkně unavují, takže budete muset přijít s něčím originálním, čím se odlišíte. Prokažte kreativitu, buďte vynalézaví a uvidíte, že vás sladká odměna nemine.

4. Sebevědomí je základ

Proč by vám měl někdo dávat šanci, když si nevěříte ani vy sami? Vždyť máte co nabídnout a moc dobře to víte. Tak zahoďte ostych a dejte najevo své kvality. Nikdo jiný to za vás neudělá. Zdravá sebedůvěra je cítit na míle daleko a voní svůdněji než Chanel No. 5. Ale všeho s mírou. I z toho nejlepšího parfému se vám udělá špatně, pokud to s ním přeženete. Hranice mezi přitažlivým sebevědomím a odpudivou arogancí je mnohdy tenčí, než si myslíte.

5. Buďte sami sebou

Možná si po přečtení dvou předešlých tipů říkáte, že si tímto doporučením trochu defekuji do úst, ale není to tak. Jsem přesvědčen, že je v silách každého člověka odlišit se a být zdravě sebevědomý, aniž by ztratil svou přirozenost. Kam tím směřuji? Na nikoho si nehrajte. Jasně, jednou to třeba, jenže vy přece nehledáte one night stand, ale dlouhodobý vztah. A do něj přetvářka nepatří. Takže ano, snažte se udělat dojem, zkuste být co nejlepší, ale zároveň zůstaňte sami sebou.

6. Nikdy nezapomínejte vyzvat k akci

Zaujmout a vzbudit zájem nestačí. Všechna ta námaha je k ničemu, pokud chybí to nejdůležitější – jednoznačná a srozumitelná výzva k akci. Četl jsem, že článek na blogu údajně působí daleko sofistikovaněji, když obsahuje alespoň jeden citát od mezinárodně uznávaného odborníka. Budiž.

„Jeden večer jsem se rozhodl jít do baru a seznámil se tam s nádhernou ženou. Celou noc jsme si povídali, smáli se, flirtovali a tancovali. Kupoval jsem jí ty nejdražší drinky, ale nechtěl jsem na ni nijak tlačit, takže nepadla žádná nabídka k odchodu ke mně domů. Okolo páté ráno přišel úplně cizí chlap, vzal ji za ruku, položil kratičkou otázku, ona přikývla a přímo před mýma očima si ji odvedl do ložnice.“

Tak pravil Jorge Sampaoli, jeden z nejúspěšnějších fotbalových trenérů v Jižní Americe. Krásně tím vysvětlil, že vysoké držení míče a kontrolování hry přijde vniveč, pokud ho nezúročíte efektivním zakončením. A můžete si o kopačkách myslet, co chcete, ale to přirovnání je naprosto trefné i pro marketing. Jednoduchá a srozumitelná výzva k akci zkrátka nesmí chybět. Koncipujte svůj prodejní text tak, aby k ní přirozeně směřoval a CTA působilo jako jeho logické vyvrcholení.

Neriskujte, že vám objekt zájmu přetáhne konkurence, jako chudákovi Jorgemu.



Líbil se vám článek? Sledujte mě na Facebooku, ať vám neuniknou žádné tipy ₰ triky, jak prodávat textem.