Praotci hipsteři, Mareš pro chudé, love story sexy tenistky s extrémně nevyvinutým zpěvákem a kouzlo sebeshazující propagace

Enrique Iglesias odjakživa tvrdí, že má nejmenší penis na světe, a přesto už téměř 20 let sdílí lože s Annou Kurnikovovou. To je ta tenistka, díky níž zčistajasna objevily krásu sportu gentlemanů miliony mužů, které pinkání přes síť vůbec nebere. Proč takový bulvární začátek? Zbožňuji inspirativní příběhy. Jsem na blondýnky. A shodou okolností jde také o fajn oslí můstek k našemu hlavnímu tématu. V reálném světě i marketingu totiž platí, že i mikroskopický kašpárek si může užívat pomyslné standing ovation zaplněného Národního. Stačí se nebrat smrtelně vážně, nebát se přiznat vlastní nedokonalost a prezentovat ji cílovce tak, abyste z ní udělali konkurenční výhodu.

Jak jsem objevil post mortem copywriting

Loni mi umřel táta. Bylo to v pátek pozdě večer, ale kvůli vypnutým telefonům jsme se to dozvěděli až v sobotu ráno. Pohřební služby o víkendu nefungují, takže zařizování posledního rozloučení muselo počkat do pondělí. Měl jsem tak dost času na decentní přípitek. A někdy mezi třetím a čtvrtým panákem single malt whiskey, mě napadlo, že se přece živím kreativitou a textařstvím, a proto bych mu mohl vymyslet parte. Jedinečné, personifikované a od srdce.

Lesk a bída copywritera aneb proč Mark Zuckerberg nechce být dobrým milencem?

Určitě ten pocit znáte. Stojíte před náročnou, ale nesmírně zajímavou výzvou. Popasujete se s ní tak, že jste na sebe pyšní, jenže pak vám do toho vyšší moc hodí vidle. A všechna snaha je rázem zbytečná. Je to k vzteku, leč neuděláte nic. Můžete si z toho však vzít ponaučení. Vítejte u lekce „From hero to zero aneb lesk a bída copywritera“.

5 marketingových pravidel, které nás naučil Jaromír Soukup

Zlatan Ibrahimovič a Jaromír Soukup vejdou do baru. Objednají si drink a řeší, proč se o nich tak často mluví. Ibra se šibalsky usměje a začne vyprávět, co předcházelo jeho legendárnímu gólu a rozhovoru, kterými si kolem prstu omotal celé USA. „Slyšel jsem diváky, jak skandují, že chtějí Zlatana, tak jsem jim dal Zlatana.“* A halfvolej do šibenice ze 40 metrů byl na světě.

Proč by si Quentin Tarantino copywritingem nevydělal ani na čtvrtlibrák se sýrem z Big Kahuna Burgeru?

Quentin Tarantino, muž, díky němuž i ten nejzatvrzenější ateista zná alespoň jednu pasáž z Bible nazpaměť a každý začínající gangster ví, že afroamerické nebožtíky neskladujeme tam, kde to není výslovně povoleno. Maniak z videopůjčovny svým nezaměnitelným textařským rukopisem rozboural zavedené pořádky ve filmovém průmyslu a miliony diváků pravidelně hltají každé slovo z jeho pera. Ale co funguje na plátně, nemusí slavit úspěch na internetu. Proč by dvojnásobný držitel Oscara v kategorii původní scénář jako copywriter vyhořel?

Nejčastější copywriterské chyby při tvorbě webu – děláte je taky? II.

V minulém článku jsme si ukázali některé z těch nejčastějších copywriterských chyb při tvorbě webu, tak vynechejme nějaké zdlouhavé intro a představme si i ostatní. Můj denní chléb je pěkný bochník a dnes jsem vám z něj ukrojil další krajíc, tak dobrou chuť. Čeho byste se měli na svých stránkách vyvarovat?

Nejčastější copywriterské chyby při tvorbě webu – děláte je taky? I.

Otextovat web není žádná sranda. Říkají mi to klienti, když se na mě obrací s prosbou o pomoc. A mají naprostou pravdu. I profíkovi dá dost práce, aby připravil obsahový návrh na úrovni, takže není překvapení, že nadšený amatér nebo jen mírně pokročilý laik v oblasti copywritingu často tápe a netuší, kudy kam. Dávají do toho srdce i čas, ale výsledek nikde. Přitom by stačilo tak málo, neopakovat donekonečna ty nejčastější textařské chyby při tvorbě webu. Dopouštíte se jich i vy?

6 tipů na sexy copywriting aneb jak svést návštěvníka

Prodej na internetu je jako lovení v baru. Ne každý produkt je atraktivní jako Brad Pitt, aby mu stačilo se pouze vystavit a pak už jen čekat, až za ním přiskotačí jeho cílovka a bez jakéhokoliv přesvědčování se ihned šlo do akce. Minimum firem má renomé jako Angelinin ex, jehož by chtěla mít snad každá žena už jenom kvůli tomu, že chodil s Rachel z Přátel. A taky je to Adonis, byť v Tróje ztvárnil Achilla. My ostatní musíme nejprve zaujmout, poté udělat dobrý první dojem a ve finále to ukecat. Podívejte se jak.